JZR, przemykanie pomiędzy burzowymi chmurami

Wtorek, 27 maja 2014 · dodano: 03.06.2014 | Komentarze 0

Czas na jakąś dłuższa "wycieczkę". Wycieczka ma mieć wymiar jak najdłuższej jazdy treningowej w tlenie :)
Plan na wschodnie rubieże, Krynki i wzdłuż granicy na Sokółkę. Ale pogoda szyki mi miesza. Obserwuję cały dzień radar pogodowy, ida chmury burzowe. Akurat przed 17-stą jak wychodzę z roboty burza idzie wschodnią stroną Białegostoku. I widać to na niebie. Ciemne chmury, nieprzyjemnie się robi. A na zachodzie... błękitne niebo i jasno. No więc zmiana planów. Jadę na zachód :) Kojarzę, że trasa na Jeżewo i później przez Tykocin, Knyszyn, Korycin na Janów i Czarną to jakieś 110-120 kaemów. Akurat jak na dziś. I może dołożę jeszcze coś i Gran Fondo 5 się zrobi :)
No więc najpierw serwisówką na Jeżewo. Wiatr z północnego wschodu dość mocno pcha.
Za mną ciężkie chmury:

Przede mną za to słońce spoza chmur się przedziera :D

Dobrą opcję wybrałem tego dnia ;)
Z Jeżewa na Tykocin. Droga nie najlepsza, ale okazuje się że gruntownie ją remontują, zrywając dobry metr podłoża w dół. Będzie w przyszłym sezonie super następny kawałek asfaltu.

Z Tykocina już pd wiatr na Knyszyn i Korycin. Dookoła cały czas chmury gdzieś chodzą. Pod Korycinem spada na mnie dosłownie kilka kropel.

Na Janów już wyremontowaną do końca drogą. Mimo że pod wiatr pięknie się jedzie, tylko szum gum :)

Oczywiście chmury cały czas dookoła. Z Janowa wiatr zaczyna trochę pomagać, chociaż generalnie słabnie. I zaczyna się ściemniać. Na liczniku widzę 90 km, więc do Czarnej tak jak przewidywałem będzie jakieś 120 km. Czy będzie jeszcze czas na dokręcenie do Gran Fondo? Za Sitkowem słońce zachodzi...

Da się jeszcze jechać, więc skręcam na Agromę żeby dokręcić te dodatkowe kilometry. Wracam już w zasadzie po ciemku :) W domu 21:30 :) Gran Fondo 5 zaliczone :D
I udany trening WT, zgodnie z założeniami jak najdłuższy, do zmierzchu. Dookoła chodziły chmury, grzmiało, czasami jechałem po mokrym asfalcie, ale na mnie bezpośrednio spadło ledwo kilka kropel deszczu. Ptaq znów miał szczęście :)