• Kalorie 1945kcal

Calpe, etap 3, podjazd pod El Castell de Guadalest i szaleńczy zjazd do Altea

Poniedziałek, 11 marca 2013 · dodano: 15.03.2013 | Komentarze 2

Po dwóch dniach jeżdżenia organizm trochę się zbuntował. Pomimo zmęczenia w nocy spać nie mogłem. Walałem się gdzieś do drugiej, przysnąłem pewnie na jakieś trzy godzinki, nie więcej. Obudziłem się o piątej i już spać nie mogłem. Od szóstej już krzątałem się po pokoju. Przed siódmą zaczęło się robić widno. Nie zastanawiając się za długo wziąłem aparat do ręki i powędrowałem na bulwar porobić trochę zdjęć wschodu słońca. Opłacało się :) Wschód przepiękny, malowniczy, miałem odlot :D
Calpe, wschód słońca © dater

Calpe, siódma rano © dater

Penon de Ifach w promieniach wschodzącego słońca © dater

słoneczko... © dater

ach... © dater

Hipocampos w promieniach słońca © dater

nadmorski bulwar © dater

zachwyt © dater

Wróciłem przed ósma, akurat żeby wybrać się na codzienny, poranny rozruch. Później oczywiście śniadanko, przygotowania i przed jedenastą na dół na zbiórkę.
poczekalnia :) © dater

Dziś znów plan na zrobienie gór. Jedziemy podjazd pod El Castell de Guadalest. Dołącza do nas grupa Grzesia Golonko z hotelu obok. Więc jest nas dziś więcej :)
Najpierw szosą na Benidorm, ciągły ogień, zmiany do kilka kilosów. Zjazd na Callosę, tam pierwsze hopki, krótkie podjazdy. Za Callosa coraz ciężej, aż zaczyna się na 27 kilometrze właściwy, siedmio kilometrowy podjazd pod Guadalest. Grupa dzieli się na tą przednią, szybszą i tą z tyłu, w której my jesteśmy :) Oczywiście z przodu Dominik (aka Kozica Górska :), Szymon, mocne chłopaki od Golonki. Z nami zostaje Grzegorz i kilku z jego grupy. Wjeżdżamy na dużej kadencji, ale nie za mocno, gadamy pod drodze. Cały podjazd trwał 24 minuty. Kręcenie na wysokiej kadencji, tętno cały czas ok. 170. Sił starczyło do końca :)
Guadalest © dater

skała - Guadalest © dater

po drugiej stronie © dater

W Guadalest oczywiście sesja zdjęciowa i przerwa na kawę. Dorzuciłem do kawki pysznego jabłecznika.
piknik... coffebreak pod wiszącą skałą :) © dater

Guadalest - przerwa na kawkę © dater

Z Guadalest podjeżdżamy jeszcze 2,5 kilometra wyżej po ściankach, które mają ponad 20%. Krótkie, sztywne, wymagające stania na pedałach. Jestesmy na 735 metrach i stąd zaczyna się zjazd nad samo morze. Prawie cały czas w dół, jak podjazd to krótka hopka. Trasa szeroka, z poboczami, łagodne zakręty. Można rozwijać więc szalone prędkości, chociaż rozum sam wciska klamki hamulców. Czasami lukam na licznik, 60… 70 km/h… uchhh. Strach patrzeć :) Lepiej trzymać się drogi. Zakręt w prawo, zakręt w lewo, prosta, dociskanie, dohamowanie, znów w lewo, łagodne przejście w prawo, dociśnięcie, przyhamowanie, wyjście… i tak 20 kilometrów :) Maksymalna prędkość zanotowana 79,2 km/h. Szaleństwo! Były tylko dwa ostrzejsze zakręty, ale na jednym aż się gorąco mi zrobiło. Jechałem za Saszą, odstęp dobre 10 metrów przy takiej prędkości. Mamy na liczniku pewnie z 70 kilosów. Prosta, widzę ograniczenie prędkości przed zbliżającym się zakrętem. Delikatnie dohamowuję, widzę następne ograniczenie 40, dociskam klamki jeszcze bardziej. A Sasza mi się oddala, widzę że ma prędkość za wysoką, krzyczę: „hamujjjj, ku……waaaaa”. Dopiero teraz dociska klamki, jedno machnięcie rowerem, uślizg tylnego koła, drugie machnięcie, barierka zakrętu coraz bliżej, a on dalej prosto. Jeszcze raz machnięcie, ale udaje mu się wybronić. Wpada na pas boczny, prawie ociera się o barierkę, ale łapie właściwy tor i wraca na drogę. Ufff, goraco było, prawie się posrałem ze strachu :)
Dalej Sasza już bardziej ostrożnie i za mną jechał :)
W Altea docieramy do morza i wpadamy na nadmorskę trasę Benidorm – Calpe.
w drodze do Calpe © dater

szosa na Benidorm © dater

przed Calpe, widac w tle Penon de Ifach © dater

Po prawie trzech godzinkach wracamy na bazę. Obiad na piatym piętrze i zaliczamy basen. W zasadzie wielkie jakuzzi, sporo dysz do masaży, bąbelków itd. Moczymy się ponad godzinę :D
na basenie © dater

jest OK!!! © dater

Podsumowanie dnia: wysoko a później szybko. Tak szybko i długo to jeszcze nie zjeżdżałem :D Noga jeszcze świeżą, dobrze kręciła na podjeździe. Dnia następnego, po trzech dniach jazdy zaplanowany dzień luźniejszy, bardziej regeneracyjny i odpoczynkowy.